Home Contact    
 
  Partners
  Cases
  Nieuws
 
 
Asea Brown Boveri (ABB) ~ Bayer ~ Berenschot ~ Bloemenveiling Holland ~ 3 Com Benelux ~ Coca Cola ~ Custom Management ~ Damen Shipyards Group ~ DCMR Milieudienst Rijnmond ~ Dell Computers ~ Digital ~ Disney Europe ~ Excel Switching Corporation (Lucent) ~ Fast Ferry ~ Grace-Sierra International ~ Herman Miller ~ HoekLoos ~ Hogeschool van Arnhem & Nijmegen ~ Holland Marine Equipment ~ Horizon ~ De Jong Intra Vakanties ~ Koninklijke Nederlandse Munt ~ Koninklijke Schelde ~ Libertel ~ MaasDelta Centrale ~ Meccano ~ Microsoft ~ Nedlloyd ~ NeXT Computers ~ Nikko ~ Novell ~ Peacock Tankcontainer Leasing ~ Philips ~ PWS/Proplan ~ Radio Holland Marine ~ RAI ~ Rederij Doeksen ~ Rotterdam Marketing ~ Rotterdam Festivals ~ Sawadee Reizen ~ Sonera/Quicknet ~ Staal Bankiers ~ Steens & Partners ~ Sun Microsystems ~ TAS Infrastructure Management ~ Thom H. v.d. Boon ~ Van ’t Hof Makelaardij ~ Van ’t Hof Rijnland ~ Veer Maassluis ~ Volkswoningen ~ Vopak ~ Zurich Verzekeringen


AM+D werkte en werkt voor een groot aantal bekende ondernemingen en organisaties, nationaal en internationaal. De directieleden René Dukker en Vincent
van Zon hebben een ruime ervaring en kunnen wijzen op bewezen successen bij
een brede groep opdrachtgevers in uiteenlopende marktsegmenten. Hun kennis
wordt dagelijks ingezet bij de ontwikkeling van meetbare marketing- en communicatie strategieën.

Fast Ferry




Fast Ferry biedt openbaar vervoer over water tussen Rotterdam, Krimpen aan den IJssel, Alblasserdam, Dordrecht enRidderkerk. Het bedrijf was weinig bekend en kampte met een teruglopende passagiersbezetting. AM+D ontwikkelde voor Fast Ferry een geïntegreerde campagne, met het accent op kranten die huis-aan-huis werden verspreid. Met als slogan ‘Effe lekker varen!’ werd hierin het saaie openbaar vervoer image omgebogen naar een leuke en verrassende vorm van reizen. Resultaat: van 2000 tot eind 2002 nam de naams- en propositiebekendheid toe van 35% tot 94% en steeg het aantal passagiers van 270.000 tot 467.020 per jaar, waarmee de gestelde targets ruimschoots werden gerealiseerd.

ProPlan




ProPlan is een nieuw servicecentrum voor wonen, met een compleet dienstenpakket voor huurders en kopers in Groot Rotterdam. ProPlan is een initiatief van Woning-stichting PWS, een grote Rotterdamse woningcorporatie. AM+D ontwikkelde voor ProPlan de naam en de huisstijl, alsook de advertenties, radiocommercials, tram-reclame en een uitgebreide serie producten- en dienstenbrochures.
Communicatiedoelstelling was het vestigen van een brede bekendheid. Bij de start van de campagne eind 2001 was deze uiteraard 0%. Eind 2002 had ProPlan al een naams- en propositiebekendheid van 65% bij huurders en kopers in Groot Rotterdam.

Top
Meccano


Begin 2000 neemt de Japanse speelgoedfabrikant Nikko het Franse Meccano over, dat net het hele assortiment heeft vernieuwd.
Meccano is op dat moment in Nederland een weggezakt merk met onvoldoende distributie. AM+D ontwikkelt voor de herintroductie een pilot DM-actie in de regio Rotterdam, gericht op scholen en gezinnen met jonge kinderen, die rechtstreeks Meccano-pakketten kunnen bestellen. Daarnaast zorgt een landelijke PR-campagne voor veel publiciteit en een toenemende vraag. Mede door deze strategie ontstaat een landelijke distributie. Hierna volgen TV-commercials, waardoor de merkbekendheid en de omzet verder groeien. In 2003 is Meccano weer een merk speelgoed dat uitstekend wordt verkocht.

Top
QuickNet



 


QuickNet introduceerde als één van de eerste providers breedband internetservices via de kabel. AM+D ontwikkelde in de pilot regio Rotterdam/Dordrecht een heldere introductiecampagne, gevolgd door een expressieve campagne, die in korte tijd een groot aantal verzoeken om inlichtingen opleverde. Dit resulteerde in een abonneeconversie van 20%.

Top
Vopak


 

Vopak is internationaal toonaangevend in tankopslag en logistieke dienstverlening voor de olie- en chemische industrie. De onderneming ontstond door een fusie van Van Ommeren en Pakhoed.
AM+D tekende onder meer voor de wereldwijde introductiecampagne, die wegens outstanding readership response in New York werd bekroond met de Harvey Communication Measurement Award. Binnen een half jaar was de merk- en propositiebekendheid van de nieuwe onderneming wereldwijd bekend bij 80% van de doelgroep.



Top
Custom Management




Custom Management startte in 1974 als eerste bureau voor interim management in Nederland. Sindsdien is het bureau uitgegroeid tot één van meest veelzijdige en ervaren organisaties op dit gebied.
Met als thema "Tijdelijk management voor een blijvende verbetering" ontwikkelde AM+D de huisstijl en de company brochure, die een belangrijke bijdrage levert bij de persoonlijke communicatie. Daarnaast is AM+D verantwoordelijk voor de advertenties, die afwijken van het gebruikelijke idioom en daardoor een top-of-mind positie creëren bij prospects.

Top
Villa L'Oustalet II
Sponsorships
Dakar rally
Voetbalclub Excelsior
Zeesleper Elbe