|
|
 |
| |
AM+D werkte en werkt voor een groot aantal bekende ondernemingen
en organisaties, nationaal en internationaal. De directieleden
René Dukker en Vincent
van Zon hebben een ruime ervaring en kunnen wijzen op bewezen
successen bij
een brede groep opdrachtgevers in uiteenlopende marktsegmenten.
Hun kennis
wordt dagelijks ingezet bij de ontwikkeling van meetbare marketing-
en communicatie strategieën.
|
Fast Ferry
|

|

|
Fast Ferry biedt openbaar vervoer
over water tussen Rotterdam, Krimpen aan den IJssel, Alblasserdam,
Dordrecht enRidderkerk. Het bedrijf was weinig bekend en kampte
met een teruglopende passagiersbezetting. AM+D ontwikkelde voor
Fast Ferry een geïntegreerde campagne, met het accent op
kranten die huis-aan-huis werden verspreid. Met als slogan Effe
lekker varen! werd hierin het saaie openbaar vervoer image
omgebogen naar een leuke en verrassende vorm van reizen. Resultaat:
van 2000 tot eind 2002 nam de naams- en propositiebekendheid
toe van 35% tot 94% en steeg het aantal passagiers van 270.000
tot 467.020 per jaar, waarmee de gestelde targets ruimschoots
werden gerealiseerd.
|
ProPlan
|

|

|
ProPlan is een nieuw servicecentrum
voor wonen, met een compleet dienstenpakket voor huurders en
kopers in Groot Rotterdam. ProPlan is een initiatief van Woning-stichting
PWS, een grote Rotterdamse woningcorporatie. AM+D ontwikkelde
voor ProPlan de naam en de huisstijl, alsook de advertenties,
radiocommercials, tram-reclame en een uitgebreide serie producten-
en dienstenbrochures.
Communicatiedoelstelling was het vestigen van een brede bekendheid.
Bij de start van de campagne eind 2001 was deze uiteraard 0%.
Eind 2002 had ProPlan al een naams- en propositiebekendheid
van 65% bij huurders en kopers in Groot Rotterdam.
|
| Top
|
Meccano
|

|
Begin 2000 neemt de Japanse speelgoedfabrikant
Nikko het Franse Meccano over, dat net het hele assortiment
heeft vernieuwd.
Meccano is op dat moment in Nederland een weggezakt merk met
onvoldoende distributie. AM+D ontwikkelt voor de herintroductie
een pilot DM-actie in de regio Rotterdam, gericht op scholen
en gezinnen met jonge kinderen, die rechtstreeks Meccano-pakketten
kunnen bestellen. Daarnaast zorgt een landelijke PR-campagne
voor veel publiciteit en een toenemende vraag. Mede door deze
strategie ontstaat een landelijke distributie. Hierna volgen
TV-commercials, waardoor de merkbekendheid en de omzet verder
groeien. In 2003 is Meccano weer een merk speelgoed dat uitstekend
wordt verkocht.
|
| Top
|
QuickNet
|
|
|
|
|
QuickNet introduceerde als één
van de eerste providers breedband internetservices via de kabel.
AM+D ontwikkelde in de pilot regio Rotterdam/Dordrecht een heldere
introductiecampagne, gevolgd door een expressieve campagne,
die in korte tijd een groot aantal verzoeken om inlichtingen
opleverde. Dit resulteerde in een abonneeconversie van 20%.
|
| Top
|
Vopak
|

|
|

|
Vopak is internationaal toonaangevend
in tankopslag en logistieke dienstverlening voor de olie- en
chemische industrie. De onderneming ontstond door een fusie
van Van Ommeren en Pakhoed.
AM+D tekende onder meer voor de wereldwijde introductiecampagne,
die wegens outstanding readership response in New York werd
bekroond met de Harvey Communication Measurement Award. Binnen
een half jaar was de merk- en propositiebekendheid van de nieuwe
onderneming wereldwijd bekend bij 80% van de doelgroep.
|
| Top
|
Custom Management
|

|

|
Custom Management startte in 1974
als eerste bureau voor interim management in Nederland. Sindsdien
is het bureau uitgegroeid tot één van meest veelzijdige
en ervaren organisaties op dit gebied.
Met als thema "Tijdelijk management voor een blijvende
verbetering" ontwikkelde AM+D de huisstijl en de company
brochure, die een belangrijke bijdrage levert bij de persoonlijke
communicatie. Daarnaast is AM+D verantwoordelijk voor de advertenties,
die afwijken van het gebruikelijke idioom en daardoor een top-of-mind
positie creëren bij prospects.
|
| Top
|
|
|