| Vier keer meer rendement 
                  door meetbare marketing Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar direct 
                    resultaat uit hun marketing- inspanningen. Op basis van die 
                    vraag hebben wij een visie ontwikkeld die gericht is op een meetbaar resultaat.
 Echt meetbaar, want hier geldt: If you cant count 
                    it, it doesnt count.
 De meetbaarheid van onze werkwijze speelt 
                    zich af op vier niveaus: 
                    Economisch:de marketingkosten en opbrengsten, gerelateerd aan 
                      omzet en afzet.
 Wat heeft een actie exact gekost en wat heeft het opgeleverd? 
                      Is het
 mogelijk om met minder kosten meer effect te sorteren? Welke 
                      doel- of klantengroepen leveren het meest op? Wat zijn de 
                      marketingkosten om
 van een prospect een (vaste) klant te maken?
 
 
Kennis: klant en prospectprofilering door database management.
 Luisteren we alleen naar wat klanten zeggen of leggen we 
                      vast wat ze
 doen? Wie zijn onze beste klanten en welk profiel hebben 
                      ze? Hoe kunnen
 we meer klanten c.q. prospects vinden met een identieke 
                      profilering
 (look-a-likes)? Hoe bouwen we een centrale marketing database 
                      op
 en hoe zetten we die in bij acties?
 
 
 Klantloyaliteit: herhalingsaankopen en retentie.
 Hoe brengen we een interactieve relatie met onze klanten 
                      tot stand en
 welke methodieken gebruiken we om ze regelmatig terug te 
                      laten komen?
 Hoe houden we ze (langer) vast en hoe belonen we loyale 
                      klanten?
 
 
Merkbekendheid, merkwaarde, propositiebekendheid 
                      en corporate image.
 Hoe bekend is onze onderneming of ons merk en welke waarde 
                      wordt
 daaraan gehecht? Weten de doelgroepen wat ons aanbod is, 
                      kennen ze
 de producten of diensten? Welke middelen zetten we in om 
                      de bekendheid
 te verhogen? Kiezen we voor massacommunicatie of guerrillamarketing?
 Deze benadering, die sterk afwijkt van de gebruikelijke 
                    methodieken, betekent een omslag in de traditionele werkwijze. 
                    AM+D heeft deze aanpak in 2000 geïntroduceerd en sindsdien 
                    met succes in praktijk gebracht. Onze visie en inbreng blijken 
                    dankzij de meetbare resultaten van grote waarde te zijn voor 
                    een groeiende groep opdrachtgevers, vooral in de sectoren 
                    B-to-B, B-to-C en non-profit. 
 
 
 |