Home Contact    
 
  Partners
  Cases
  Nieuws
 

Vier keer meer rendement door meetbare marketing

Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar direct resultaat uit hun marketing- inspanningen. Op basis van die vraag hebben wij een visie ontwikkeld die
gericht is op een meetbaar resultaat.
Echt meetbaar, want hier geldt: ‘If you can’t count it, it doesn’t count.’

De meetbaarheid van onze werkwijze speelt zich af op vier niveaus:

  • Economisch:
    de marketingkosten en –opbrengsten, gerelateerd aan omzet en afzet.
    Wat heeft een actie exact gekost en wat heeft het opgeleverd? Is het
    mogelijk om met minder kosten meer effect te sorteren? Welke doel- of klantengroepen leveren het meest op? Wat zijn de marketingkosten om
    van een prospect een (vaste) klant te maken?

  • Kennis:
    klant en prospectprofilering door database management.
    Luisteren we alleen naar wat klanten zeggen of leggen we vast wat ze
    doen? Wie zijn onze beste klanten en welk profiel hebben ze? Hoe kunnen
    we meer klanten c.q. prospects vinden met een identieke profilering
    (look-a-likes)? Hoe bouwen we een centrale marketing database op
    en hoe zetten we die in bij acties?

  • Klantloyaliteit:
    herhalingsaankopen en retentie.
    Hoe brengen we een interactieve relatie met onze klanten tot stand en
    welke methodieken gebruiken we om ze regelmatig terug te laten komen?
    Hoe houden we ze (langer) vast en hoe belonen we loyale klanten?

  • Merkbekendheid, merkwaarde, propositiebekendheid en
    corporate image
    .
    Hoe bekend is onze onderneming of ons merk en welke waarde wordt
    daaraan gehecht? Weten de doelgroepen wat ons aanbod is, kennen ze
    de producten of diensten? Welke middelen zetten we in om de bekendheid
    te verhogen? Kiezen we voor massacommunicatie of guerrillamarketing?

Deze benadering, die sterk afwijkt van de gebruikelijke methodieken, betekent een omslag in de traditionele werkwijze. AM+D heeft deze aanpak in 2000 geïntroduceerd en sindsdien met succes in praktijk gebracht. Onze visie en inbreng blijken dankzij de meetbare resultaten van grote waarde te zijn voor een groeiende groep opdrachtgevers, vooral in de sectoren B-to-B, B-to-C en non-profit.


Villa L'Oustalet II
Sponsorships
Dakar rally
Voetbalclub Excelsior
Zeesleper Elbe