Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe klanten, nieuwe
ideeën, nieuwe campagnes.
Nu: Stichting Promotie Optiek Branche, Wereldhavendagen en RFID event
Stichting Promotie Optiekbranche
____________________________________________________________________
In opdracht van de Stichting Promotie Optiekbranche ontwikkelde AM+D een collectieve communicatie campagne ter promotie van de zelfstandige opticiens van Nederland. De campagne die een aantal jaar zal lopen bestaat uit meerdere onderdelen, onder meer de oogtest-actie, Costa-actie, de Zonnebrillenmaand en de Eye-Fashion weken. Ingezette middelen, huis-aan-huiskranten, posters,
POS-materiaal, radio en televisie commercials.
Klik op de afbeeldingen om de commercials te bekijken
De Wereldhavendagen
____________________________________________________________________ Op wereldreis in Rotterdam
Voor de Stichting Wereldhavendagen ontwikkelde AM+D een aangepaste opzet van dit grootschalige evenement in Rotterdam. In 2004 werd een begin gemaakt met een nieuwe programma-indeling en een restyling van de vormgeving van de diverse communicatie uitingen. In de komende jaren zullen de vernieuwingen verder uitgebouwd worden.
Nieuwe huisstijl voor LMC voortgezet onderwijs
____________________________________________________________________
Voor de Stichting LMC, een overkoepelend schoolbestuur in Rotterdam van 27 middelbare scholen met in totaal 10.000 leerlingen, ontwikkelde AM+D een nieuwe huisstijl en logo. Het logo verbeeldt de dynamiek en de veelzijdigheid van LMC. De afzonderlijke scholen, met elk een eigen identiteit, vormen samen een kleurrijk en krachtig geheel. De cirkel symboliseert daarbij de zorgzaamheid, de ruimte tussen de verschillende onderdelen de openheid en flexibiliteit. Tegelijkertijd is het logo een abstracte voorstelling van een kleurrijk Rotterdam.
Het eerste nationale RFID event ____________________________________________________________________ Op 19 Mei 2004 zal het eerste Nationale RFID Event plaatsvinden in het Word Trade Center te Rotterdam. Op deze dag krijgt het Nederlandse Bedrijfsleven inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van RFID/EPC™.
Actuele ontwikkelingen
RFID/EPC™ Technologie gaat binnen enkele jaren de huidige barcode vervangen. Dit zal ingrijpende gevolgen hebben voor de interactie tussen bedrijven, de manier van zakendoen en de interne organisatie van bedrijven. De eerste concrete toepassingen van RFID technologie in de logistiek zijn in de VS en Europa al gestart. Zo eist de Amerikaanse supermarktgigant Wal-Mart vanaf 1 januari 2005 van haar toeleveranciers, de huidige barcodes te vervangen door RFID-tags voor pallets en dozen. Zo denkt Wal-Mart het bedrijf 8 miljard dollar per jaar te kunnen besparen. Het begin van een domino-effect?